De Liebster award!

Jeej! Ik ben door Lucia (www.doomsdaydiy.blogspot.nl) genomineerd voor de Liebster award! (Liebster award = een manier om kleine blogs te ontdekken en aandacht te geven. Lucia heeft 11 blogs genomineerd met minder dan 200 volgers en heeft voor die blogs 11 vragen bedacht. Ik moet die vragen beantwoorden en dan zelf weer 11 blogs nomineren enzovoort. Ik moet dus 11 blogs nomineren en 11 vragen beantwoorden. Stappenplan:

1 Je wordt genomineerd en merkt dat door een reactie op je blog. Je gaat naar de blog van diegene en kopieert de vragen.

2 Je zoekt zelf 11 blogs.

3 Je beantwoordt de vragen van degene die jou genomineerd heeft.

4 Je bedenkt zelf 11 vragen.

5 Je zet een comment op de blogs die jij genomineerd hebt waarin je zegt dat je ze hebt genomineerd voor de Liebster Award en je zet er ook een link in naar je eigen blog.

Het duurde heel lang enzo, maar deze blogs heb ik genomineerd.

1: http://anoptimistichorselover.blogspot.nl/?m=0

2: http://marloureist.blogspot.nl/?m=0

3: http://ierisjeblogt.blogspot.nl/?m=0

4: http://jjuussttiinneeeee.blogspot.nl/?m=0

5: http://ownedbyrats.wordpress.com

6: http://fabdiaryx.wordpress.com

7: http://nwowa.wordpress.com/

8: http://diyfashion.wordpress.com/

9: http://diydutch.wordpress.com/

10: http://doordiy.wordpress.com

11: http://diychi.wordpress.com

De vragen van Lucia beantwoorden:

1: Waarom en hoe ben je begonnen met bloggen?

Ik werd geïnspireerd door Fashionista’s blogazine en de film dr. Horrible’s sing-along-blog.

2: Wat voor soort blogs (denk aan DIYblogs, beauty/fashionblogs, lifestyle, health etc.) vind jij het leukst?

Ik hou heel erg van DIY blogs. Dat is eigenlijk zowat de enige zoekterm die ik heb gebruikt om kleine blogs te vinden.

3: Waar ben jij het meest trots op van jouw blog (kan ook iets zijn dat je gemaakt heb voor een artikel of iets dergelijks)?

De foto’s vind ik wel mooi en ik hou van de lay-out en de widgets die ik heb gebruikt en ik ben trots op die etuihuisjes. O, en de tekeningen vind ik wel leuk.

4: Als je deze vraag beantwoord ben je dus deze Award aan het ‘doen’. Wat vind je van het idee van deze Award?

Heel handig en goed bedacht, ik hoop dat het iets oplevert want je wil niet weten hoeveel tijd ik hierin heb gestoken😄 (niet fulltime natuurlijk)

5: Wat is jouw ‘toekomstdroom’?

Een baan hebben die veel verdient en waar ik heel blij mee ben en die ik leuk vind, een mooi eigen huis, een lieve partner en kinderen, en huisdieren misschien, op een mooie plaats waar je een boomhut kan bouwen. Veel groen en gezellige buren denk ik.

6: Heb je tips voor mensen die een blog willen beginnen en niet weten hoe ze moeten starten (of mensen die al een blog hebben maar niet weten wat ze moeten schrijven)?

Wees jezelf en schrijf geen levenloze posts over inspiratieloze dingen, zorg dat mensen het een beetje begrijpen, maak geen saaie verhalen en schrijf over spannende dingen, en post mooie/spannende foto’s. O, en zorg voor zo min mogelijk spelfoutjes.

Deze tips kan ik zelf ook wel gebruiken.

7: Hoe de **** bedenk jij goede vragen (als je hieraan meedoet in ieder geval)?

Geen idee, ik ben nog niet begonnen maar ik kijk er ten zeerste naar uit😄

8: Stel, je hebt een onbeperkt budget. Wat zou je als eerst kopen?

Eeehm.. dat is een goeie vraag. Ik denk dat ik in ieder geval m’n domeinnaam van kaajtje.wordpress.com naar kaajtje.com verander. Ik zou een theremin kopen, teken- en knutselspullen, dure digitale tekenprogrammaatjes, camera? Boeken, boogschieten als sport, misschien m’n kamer laten verbouwen, en van alles wat je nog meer kan doen met geld maar wat ik momenteel niet kan bedenken.

O, en een groot atelier.

9: Winter of zomer?

Ligt eraan. Zomer -> vakantie, verjaardag, warm, leuke kleren.

Winter-> sneeuwpoppen, sneeuw, ijs, warme chocolademelk, feestdagen (sinterklaas, kerst, Halloween, sintemaarten…) Snel donker (makkelijker uitslapen) gezelliger, spookhuisje (misschien ooit een uitleg?)

10: Naar welke muziek luister je het meest?

Ik vind het nummer Shadows Fall van The Coral wel awesome, de band Florence and the Machine, Imagine Dragons, Adele, Roisin Murphy (jullie vinden me nu vast allemaal heel raar😄, ben ik ook)

11: Wat is/was je favoriete schoolvak?

Tekenen! Tekenen tekenen tekenen!

Op nummer 2 staat Latijn.

Nu de vragen die ik stel aan mijn 11 genomineerde blogjes:

1) Wat zijn jouw hobbies? What are your hobbies?

2) Waardoor word jij geïnspireerd? What inspires you?

3) Wat is jouw favoriete kledingstuk? What’s your favourite piece of clothing?

4) Wat is jouw lievelingskleur en lievelingsdier? What’s your favorite color and favorite animal?

5) Wat is je lievelingssport? What’s your favorite sport?

6) Waar zit je graag? What’s your favorite spot?

7) Haha Lucia dit is inderdaad niet zo makkelijk. Welk woord gebruik je het meest? (Zoals ‘awesome’ of ‘inderdaad’) What word do you use the most? (Like ‘awesome’ or ‘indeed’)

8) Wat maakt jouw blog bijzonder? What makes your blog special?

9) Is er een boek/film/verhaal dat je (bijna) liet huilen? Is there a book/film/story that (almost) made you cry?

10) Vertel eens wat over je familie of gezin😀. Tell us something about your family😀.

11) Wat zie je voor je bij het woord ‘bloggen’ en hoe ben je erachter gekomen wat het is? What do you imagine when you hear the word ‘blogging’ and how did you learn what it means?

One thought on “De Liebster award!

Leave a Reply

