Imagine dragons concert 2 november

Helemaal geweldig, als je het mij vraagt. Het was m’n eerste concert en uiteindelijk deden m’n handen pijn van al het klappen. Maar laten we eerst zo’n.. twee uur terug gaan:

Klaarmaken om weg te gaan, leuke kleren aan en met de bus naar Centraal station. Het is zes uur. Vanaf Centraal station pakken m’n vader en ik de taxi naar Leidseplein (de Melkweg!) want het is uitgaansavond, zegt m’n vader, en dan zijn de trams altijd overvol en druk. Ik word niet meer misselijk, m’n wagenziekte lijkt verdwenen. We komen er aan en zien een grote dikke rij. We lopen hem af vanaf het begin en schrikken als we merken dat hij nog verder doorgaat.. we gaan achteraan staan en een paar minuten later is de rij nog veel langer. We wachten op Matthijs en zijn vader Tim. Mijn vader stuurt mij op pad en ik loop de rij langs om ze te zoeken. Als ik zonder succes terug kom blijken ze al bij m’n vader te staan. De rij schiet heel erg op en binnen de kortste keren zijn we binnen! We leveren onze e-tickets in en lopen door. Ik kies een T-shirt uit en die koopt m’n vader voor mij. (ik heb dat T-shirt momenteel aan en trek hem morgen naar school ook aan) We zoeken een plekje om te staan en ik ga zitten op een soort rand van iets, tegen een muur aan, we zitten bovenin dus ik kan het plafond aanraken. Er speelt een band en ik dacht dat ik de nummers van Imagine Dragons totaal niet herkende enzo, bleek het niet Imagine Dragons te zijn.. toen kwam er een andere band en wij dachten: dat is best wel goed! M’n vader was de enige die wist dat dit óók niet Imagine Dragons was.. het was een soort support- ietsje (ben het woord vergeten). De zanger vertelde dat hij die dag zijn vriendin tot huwelijk had gevraagd en dat die ja had gezegd. Daarna pas kwam echt Imagine Dragons! Ze waren echt heel goed, het geluid was mooi, ze interacteerden met het publiek (dat ook heel goed was!) en ze waren origineel.

Screenshot_2013-11-03-21-08-19_1

Uiteindelijk gooide iemand, die een vriend van m’n vader bleek te zijn, grote ballonachtige ballen vanaf het podium het publiek in en er werd van boven confetti het publiek in geblazen!

Screenshot_2013-11-03-21-09-53_1

De zanger gooide een beetje water uit zijn drinkflesje over het publiek en hij liet een fan zo’n glow-in-the-dark stick om zijn pols vastmaken. Als laatste speelden ze hun populaire en fantastische nummer Radioactive en gingen tijdens het nummer even de lichten uit en trommelden ze een tijdje.. het publiek zong luidkeels mee en ook het nummer Demons werd heel goed gespeeld! Het publiek flipte en juichte bij het nummer Amsterdam en aan het einde riep iedereen: We Want More! We Want More! Ze zongen nog één nummer met de toepasselijke zin: there’s nothing more to say (ofzoiets). Matthijs kreeg halverwege het concert al vermoeide benen van het staan terwijl de bandleden van Imagine Dragons het hele optreden lang aan het springen en het drummen waren, zwetend en roepend.. ze waren vast heel moe, en het publiek sprong en zong met ze mee!

Screenshot_2013-11-03-21-08-34_1

 

Het enige minpunt was, vonden ik en m’n vader, dat ze het nummer Bleeding Out niet hebben gespeeld. Na afloop gingen we naar de Mc Donald’s en de volgende dag sliep ik tot half tien!

Leave a Reply

