Mijn nichtje heeft me leren breien..

Ze is acht, okee? Ze leert me allemaal dingetjes zoals de cupsong en breien. Dat vind ik heel knap van haar (ik ben vier jaar ouder). Ik kan me nog de tijd herinneren dat ik acht was en ook zo in de moppenfase zat als zij. Ik zat toen ook in de ‘weet je wat erg zou zijn?’-fase en ik vroeg ook altijd waarom iets was. Soms irriteer ik me aan ‘t feit dat ze altijd over de nuttelooste dingen een vraag stelt, maar dan denk ik aan mij van vroeger en dan bedenk ik dat zij ‘t waarschijnlijk ook vervelend vindt dat ik achter al die antwoorden op die waaromvragen ‘hoezo?’ plak..

‘Waarom?’

‘Nou, gewoon.. Hoezo?’

‘Gewoon.’

Ach ja, soms vergelijk ik haar met m’n nichtje van vier en dan bedenk ik hoe goed ze al kan praten en schrijven en lezen en leren, en breien etc.

Leave a Reply

