En dan nu eindelijk: DE KAMP POST

Gisteren ben ik door m’n enkel gegaan dus heb ik vandaag tijdens gym lekker genoeg tijd om deze post eindelijk te schrijven.

VICTORIE!

(dat was Jus)

Verwacht ook maar wat grappige nergens op slaande tussenstukjes van Justine want zij zit naast me en ze is groot fan van mijn blog. (Dit was ik dus wel zelf).

Dat was heel arrogant, Kaja. Valt me vies van je tegen.

hoi Jus xDD

Waarom btw Jus? Jus. Jus. Sju was leuker.

Geen idee. Maar dit werd eigenlijk een kamppost.

Goed. DE KAMP POST.
Dag 0. Voorbereiden, inpakken, checklist, wekker op 6:00 zetten.

Dag 1. 6:00 uur opstaan, want we moesten om half 8 – kwart voor 8 op school zijn. “Om 8 uur vertrekt de bus, dus dan ben je te laat! Je moet er zijn om uiterlijk KWART VOOR ACHT!” Goed, die vertrok dus om kwart voor 9. Bedankt, mevrouw Pool. *verontwaardigde snuif* De busreis duurde zo’n 3 uur, en de bootreis zo’n drie kwartier. In de bus werd ik wel een beetje misselijk, maar ik ga jullie niet lastigvallen met mijn irrelevante minuscule kwaaltjes. Justine en ik hebben vooral Divergent gelezen en fancy fandomspelletjes gedaan. Lucie had trouwens ook twee monsterlijke 4-kilo pakken drop, maar ook dat is een van mijn irrelevante minuscule kwaaltjes (ik lust dus geen drop xD). Op de boot hebben Jus- sorry: Sju, en ik, vooral Sushibar gespeeld. Toen kwamen we aan en volgde een tijd van lang wachten en uitpakken en lopen en gedoe. We liepen naar het dorp met onze handbagage en alles en daar huurden we fietsen. En toen- toen, TOEN. Toen gebeurde het. Ik zat- ik trapte- ik stopte. Ik kon niet meer verder trappen! D:} (voel de poging tot drama) M’N TAS ZAT ERTUSSEN! OP DE EERSTE DAG!!! D:} dus toen moest ik een heel stuk terug naar de Soepboer (zo heette die fietsenverhuurder) met een co-mentor.
Het bleek veel minder ernstig dan verwacht, één man sjorde aan de fiets en de andere aan de tas en floep. Los. Zomaar.
Daarna deden we het Duinspel, iets raars dat lijkt op vlaggenroof. Het was een mooie en leuke plek om rondjes te rennen maar Sju en ik richtten ons op het verkennen. Nee, niet van het terrein van de tegenstander. Gwn de duinen en de bomen. Jus klom ook in een boom, maar daar had ik niezzo zin in, dus we waren al gauw weer op pad.
Die dag hebben we ook veel saaie fietstochtjes gemaakt.
Aan het eind van de dag struikelde Sju en verschoof haar bijna-herstelde knieschijf weer en moest ze naar huis na veel pijn en gedoe met ergens heen gaan en een de-volgende-ochtend-nog steeds op Schiermonnikoog-teleurstellend dokterbezoek. ))”:

Mag ik daar even commentaar op geven? :’)

Sure :’)

WATNKUTDOKTER. Mn knie had het formaat van een sinaasappel (nee, echt, vraag maar aan Kaja)

Echt waar.

en die vent ging er helemaal in prikken en aan wiebelen en buigen en het deed fucking veel pijn en toen werd de co-mentor misselijk en het was kinda rampzalig MAAR. we mochten krukken lenen, en dat was vrij chill want ik kon steeds nergens heen. Goed. Kaja. Gaat voort.

Dag 2. dinsdag.
Dinsdag was niezzo geweldig. #veldwerk #Jusnaarhuis. Die avond hadden we een spelletjesavond maar daarvan wist ik niet precies wat we moesten doen tot het te laat was. Deels door mijn grote onoplettendheid. En die dag dacht ik ook de hele tijd van ‘oh dit wordt zo stom. What on earth moet ik doen zonder Jus??’

Dag 3. best leuk.
Okee, woensdag hadden we ook veldwerk. Maar leuker. Denk aan posters en tekenen enzo. Woensdag hadden we ook het onderdeel sport- voetbal met wc-rol-brilletjes, frisbee en één of ander tikspel. Oh. en volleybal.
Dat had best leuk kunnen zijn, als m’n teamgenoten meer vertrouwen in mij hadden gehad. Helaas zat ik met allemaal populaire mensjes die goed zijn in sport en dat soort dingen. En ik heb best goede dingen gedaan hoor! Zoals drie keer ofzo de bal tegenhouden bij voetbal, mensen aftikken en ik heb vast wel eens een bal goed gegooid bij volleybal. Jammer dat je merkt hoe weinig dat alles opvalt als iemand ‘Goed zo Kaja!’ roept wanneer je de bal slaat bij volleybal en hij tegen het net aan komt ipv de grond. Bad VS Terrible.
Die avond hadden we een kampvuur op het strand, wat op zich best gezellig was.

Dag 4. Donderdag.
Normaal gesproken haat ik donderdagen. Dit was geen uitzondering.
Okee, het vliegermaken was best leuk. Ik stond helaas chagrijnig enzo op maar ok. Die dag gingen we ook wadlopen, heerlijk in de kou modder op elkaar gooien enzo😄. Nee hoor, het was wel gezellig.
Om ons even af te spoelen gingen we in een ijskoud meer zwemmen. Wij waren het sloomst, en gingen ook het laatst douchen. Het douchen ging in tweetallen, maar ok, skip dat. Wij waren dus een drietal. Het douchen luchtte heel erg op, eindelijk weer warm en schoon! Die avond was de laatste avond, en was er een soort speurtocht in het bos. Dat was best leuk eigenlijk. Met een soort van samenwerken enzo soms en zonder zaklamp een touw volgen in het donker en met leraren die gestoord deden en zich hadden verkleed en hipstermuziek opzetten of een masker hadden opgezet en je lieten schrikken. Wat ik heel schattig vond (sorry van dat woord xD) was dat een leraar probeerde me te laten schrikken (of een co-mentor, weet ik veel) en toen heel erg aan m’n arm ging sjorren en Sheela echt hysterisch ‘BLIJF VAN KAJA AF!’ riep.
(Op deze dag waren er nog een paar persoonlijke dingetjes die ik niet echt online ga zetten ivm de mensen waar het over gaat, maar die het wel veel minder leuk maakten. Maar aangezien dit blog over m’n leven gaat, en ik jullie daar graag bij wil betrekken, meld ik het toch.)

Vrijdag waren we allemaal moe en verbrand, en hadden we nauwelijk energie (en zin) om naar de boot te lopen. In de bus viel iedereen in slaap.

En dat was dan het schoolkamp!
image

En aangezien ik weken heb gedaan over het schrijven van deze post, gedeeltelijk met Justine, klopt het begin niet helemaal met het eind. Het gisteren-door-mijn-enkel-gezakt-zijn is niet meer van toepassing :’)

Leave a Reply

